Pazartesi, Temmuz 21, 2008

Grocchetti

Canım bu aralar hiç bir şey yapmak istemiyor. Aslında yapmak istediğim o kadar çok şey var ki. Sıcaklardan diyorum bir de 32 yaşıma girmeme az kalan zamandan olabilir. Kaldı ki ben 31'e gireceğimi zannediyordum Beyza Hanım bu sabah beni uyarana kadar. Tabi benim moralim daha çok bozuldu. 30'dan sonra doğum günleri pek hoş gelmiyor artık bana. Neyse pazar günü kardeşimle grocchetti denemeye karar verdik. Zaten ne zamandır aklımızdaydı. Hazır ailemin yanınayım, oğluma annem bakıyor ben biraz mutfağın keyfini çıkarmak istiyorum. Bence gayet güzel oldu grocchettilerimiz. Ben zaten içinde patates olan herşeyi seviyorum. Yanına domates sosu yaptık . İtalyanlar böyle yemiyor ama siz birde üzerine sarımsaklı yoğurt koyup yemeği deneyin bence süper oluyor. Patatesin nişastasından dolayı hamuru elinize çok yapışıyor. Ben tarifteki unu biraz daha fazlalaştırarak kullandım. Aslında kullanılan unun irmikli un olması gerekiyormuş Trakyanın unları buğdayından dolayı irmikli değil. Herşeye rağmen çok lezzetli oldu. Bir daha ki sefere biraz da irmik kullanıcağım. Bakalım nasıl oıacak. Haşladıktan sonra tereyağında hafif çevirebilirsiniz de. Şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler
Grocchetti
1 kg patates
1/2 kg un
1 adet yumurta
Karabiber
Tuz

Domates Sosu
1 kg domates
Zeytinyağı
Sarımsak
Tuz
Nane yada fesleğen

Yapılışı
Patatesleri haşlayın ve püre haline getirin. Unu,yumurtayı,tuzu ve karabiberi ekleyin ve yoğurun. Ellerinize yapışan bir hamur olabilir fazla un koymamaya dikkat edin. Hamuru dörde bölün ve masa üzerine un koyarak yuvalayın ve küçük küçük kesin. Kaynayan suya atın.
Domates sosu için;domatesleri küçük küçük doğrayın. Zeytinyağını ilave edin. Sarımsakları küçük küçük doğrayıp katın. Ben fesleğeni sevmediğimden naneyi tercih ederim. Tuzu katın.

Hiç yorum yok: