Pazar, Mart 22, 2009

Yasemin'in Nefis Küllü Kurabiyesi....

Geçen gün Yasemin'e gittim. Aslında 20'lik dişimi zor geçen 4 saatten sonra çektirmiş olan ben geçen hafta pek bir şey yiyemedim. Yediklerimin de zaten tadını alamadım. Ama herşeye rağmen Yasemin de yediğim kurabiye mükemmeldi. Sonra hiç durur muyum cumartesi akşamı denedim. Çok güzel oldu. Küllü adını görüntüsünden alıyor. Mutlaka deneyin. Şimdiden afiyet olsun....

Malzemeler
1 yumurta
1 pk oda sıcaklığında margarin
3,5 su bardağı un
1 su bardağı irice kırılmış ceviz-fındık karışımı
1 vanilya
1 paket kabartma tozu ya da 1 çay kaşığı karbonat ve ½ limon
Üzeri için;
1 su bardağı pudra şekeri
1 yemek kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı kakao
Yapılışı
Malzemelerin hepsini karıştırın. Köfte gibi şekil verin. 175 derecelik fırında altı hafif kızarıncaya kadar pişirin. Üstü beyaz kalmalı. Fırında çıkardığınız gibi pudra şekeri, tarçın ve kakao karışımına bulayın. İçine iyice çekmesi gerekli. Sonra, sonra afiyetle yiyin....

Hiç yorum yok: