Cumartesi, Eylül 12, 2009

Erken gelen kandil simitleri...

Biraz erken oldu farkındayım. Ama kadir gecesinin olduğu gün ben Ankara dışında olacağım. Bu sabah kalkıp sabahın köründe üşenmedim kandil simidi yaptım. Biraz sonra da irmik helvası yapmayı planlıyorum. Evim bereketlensin biraz...Kötü bir haftaydı. Yine hayatım bir dönüm noktasına geldi ama yapabileceğim bir şey yok bekleyip görmekten başka:))) Neyse keyfim yerinde aslında. Kandil simitlerim çok güzel oldu. Ve en son... Erken de olsa hayırlı kandiller efendim...
Malzemeler
250 gr oda sıcaklığında margarin
4 çorba kaşığı yoğurt

1 kahve fincanı zeytinyağ
1 çorba kaşığı sirke
1 çorba kaşığı mahlep (Benim gibi mahlep sevenler biraz fazla koyabilir)
2 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
5 su bardağı un
1 yumurta (Sarısı hamura konuyor, beyazı üzerine)
Susam
Çörek otu
Yapılışı

Bütün malzemeleri bir kaba koyup yoğurun. Yumurta büyüklüğünde parçalar koparın ve yuvarlayıp simitler yapın. Yumurta akına batırın sonra susama batırın. Benim susamım az kaldığından bir kısmının üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serptim. Tepsiye dizip 175 derecelik fırında pişirirn.
Afiyet olsun...



Hiç yorum yok: