Cuma, Mayıs 21, 2010

Kadınbudu Köfte

Pilavı fazla yapmaktan asla çekinmem. Bizim evde kalan pilavlar ya yayla çorbası olur ya da kadınbudu köfte. İkisi de çok lezzetli oluyor. Hem de pilavı her daim taze taze yemenin keyfini yaşıyoruz. Kadınbudu köfte yapılırken koyduğunuz kıymanın yarısı pişirilerek konur. Fakat ben bu şekilde yapmıyorum. Kıymayı pişirmeden koyuyorum. Kalan pilav miktarına göre içine kıyma, taze soğan, maydanoz, dereotu, nane, 1 yumurta, yeteri kadar un, tuz koyuyorum. Bir güzel yoğuruyorum. Büyük köfteler haline getiriyorum. Ama normalinden biraz daha küçük yapıyorum ben. Sonra yağı kızdırıyorum. Önce una sonra çırpılmış yumurtaya en sonra galete ununa buladığım köftelerini bir güzel pişiriyorum. Çok hızlı ateşte pişirmeyin ki kıymalar güzelce pişsin. Ilık halde servis ediyorum. Soğuğundan çok daha lezzetli oluyor bence.
Afiyet olsun....

Hiç yorum yok: