Cumartesi, Ocak 31, 2009

Kakaolu Islak Kek, Portakal Soslu Kek ve Zeynep Bebek....

Özloşum nihayet doğurdu....Zeynebimiz beklediğimizden erken geldi dünyaya. Tabi bende biraz gecikmiş olarak yazabiliyorum bu yazıyı ne yazık ki. Umarım çok güzel bir hayatı olur. Hep gülümsetir onu hayat dilerim. Allah uzun ömür versin. Ona yaptığım sepetleri ve çelengi inşallah siteme koyacağım ama bakalım ne zaman. Neyse ona giderken kek yaptım. İki kekte çok güzel oldu. Zaten ben ıslak keki çok seviyorum. Özellikle kakaolu ıslak kek browniye çok benziyor. Benim oğlum da çok seviyor. Afiyet olsun...

Kakaolu Islak Kek
Malzemeler
1 su bardağı süt
250 gr erimiş margarin
2 su bardağı şeker
2,5 su bardağı un
3 yemek kaşığı kakao
3 çorba kaşığı likör (isterseniz koymayabilirsiniz)
4 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Yapılışı
Yağ, 1,5 bardak şeker, kakao, vanilya, likör ve süt iyice karıştırılır. Bu karışımdan 1 bardak ayrılır. Sonra diğer malzemelerde eklenir. Güzelce karıştırılır. 175 derecelik fırında pişirilir. Sıcakken üzerşne önce biraz süt dökülür sonra da ayırdığımız karışım dökülür. En son üzerine hindistan cevizi konur.
Portakal Soslu Kek
Yapılışı
7 çorba kaşığı şeker
7 çorba kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 adet portakalın suyu
1 adet portakal kabuğu rendesi
3 yumurta
1 paket vanilya
Sosu
1 portakal kabuğu rendesi
2 adet portakalın suyu
4 çrba kaşığı şeker
Yapılışı
Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Sonra diğer malzemeler eklenir ve çırpılır. 175 derecelik fırında pişirilir. Sosu için malzemeler bir tavaya konur. Bir kere kaynatıldıktan sonra ılık kekin üzerine dökülür.

Hiç yorum yok: