Cumartesi, Ocak 02, 2010

Hoşgeldin 2010...

Yeni yıl yeni başlangıçlar...Hep böyle başlanır ya yıllara. Sanki 1 gecede birçok şey değişecek umudu olur hepimizde. Ben mesela "şu 2009 bitsede" derken çok yakaladım kendimi. Bitse ne olacaksa ya da 2010 gelince ne yapacaksa... Ama işte umut var ya insanda. Ya da değişiklik isteği. Belkide bizi ayakta tutan yegane şeylerin başında geliyor.
2010'a güzel başladık. Kalabalık bir gruptuk. Çok eğlendik. Çok yedik. Umut ederim 2010 hep böyle cıvıl cıvıl geçer. Umut ederim bu yıl 2009'a inat hep iyi haberler alırız.
Yılbaşı günü de çalıştığım için bir gece önce uzun zaman geçirdim mutfakta. Benim için çok büyük bir zevkti. Sadece yetiştiremeyeceğimden korktum. Ama korktuğum başıma gelmedi. Üstüne üstlük arkadaşlarım çalıştığım için gerek yok dediğim halde bir sürü şey yapı getirmişlerdi gelirken. O kadar zengin bir masamız vardı ki görmeliydiniz. 2010 bereketiyle geldi anlayacağınız.
Ahu ablam zeytinyağlı pırasa, ıspanak, nar ekşili semizotu ve roka salatası ve yoğurtlu havuç getirdi. Betül kereviz salatası, barbunya pilaki getirdi. Özlem ablam nefis bir börülce salatası yapmıştı. Elif Konya'nın ünlü, elinize aldığınızda sallanan, bizim bildiğimizin aksine ince olan su böreğinden almış ve gelirkende patates salatası yapıp getirmişti Konya'dan. Meleklerin getirdiği yeni yıl pastası harikaydı. Hindi dolmamız ise mükemmel.... Dedim ya size 2010 çok güzel başladı. Umut ederim uğurlamakta zorlandığımız bir yıl olsun...

Melek ve Taner'in getirdiği yeni yıl pastası....

Börülce Salatası

  • Haşlanmış börülce
  • Dereotu
  • Maydanoz
  • Sarımsak
  • Limon
  • Zeytinyağ
  • Tuz

Maydanoz ve dereotunu küçük küçük doğrayın. Sarımsağı rendeleyin ya da dövün. Limon, zeytinyağ ve tuzu karıştırın. Sonra hepsini börülcenin üzerine dökün. Güzelce karıştırın. Ben börülce salatasını sadece limon, tuz, sarımsak ve zeytinyağı koyarak yapıyordum. Böylesi çok güzel olmuştu. Özlem ablamın ellerine sağlık.

Kereviz Salatası

  • Kereviz
  • Ceviz
  • Yoğurt
  • Tuz
  • Mayanez

Kerevizi rendeleyin. Hemen yapmayacaksanız limonlu suyla ovun. Hemen yapacaksanız kararmayacağından buna gerek yok. Sonra istediğiniz miktarda yoğurt ve mayonez karışımı ve büyük ceviz parçaları ekleyin. Tuzunuda ekleyin. Kerevizi yemeyenler bunun kereviz bile olduğunu anlamıyorlar. Çok lezzetli oluyor.

Betülcüğüm kereviz salatan çok güzeldi. Ellerine sağlık. 2009'un en kötü haberlerinden biride sizin İzmir'e gidecek olmanızın haberini almamdı. Artık İzmir'e gelip senin o güzel yemeklerinden yemek zorunda kalacağız. Ama bizden kurtuluş yok canım. Gitsenizde hep yanınızdayız.... Sizi çokkk özeleyeceğiz...

Hiç yorum yok: