Cumartesi, Ocak 15, 2011

Annemin Poğaçası

Oğlum anneannesini o kadar çok özledi ki annem sonunda dayanamayıp gelmek zorunda kaldı. Hem de tam 5 gün bizimle kaldı. Gelmesine ne kadar seviniyorsam gidişine de o kadar çok üzülüyorum. Hatta bu yazıyı içimde üzüntü ve sıkıntı, ağzımda ve midemde gördüğünüz poğaçalarla yazıyorum. Annemi şimdiden özledim. Hafta sonu misafirim gelecek diye annem bana kek, börek ve poğaça yaptı. Ne kadar uğraşırsam uğraşayım annem gibi yapamayacağım hiç birini biliyorum. Poğaçalar o kadar lezzetli ki yedikçe yiyesim geliyor. Ki bu benim kilolarım için hiç iyi değil. Ama laf aramızda bu beni durdurmuyor☺
Malzemeler
  • 1 margarin (oda sıcaklığında)
  • 3 yumurta (2 yumurtanın sarısını üzeri için ayırın)
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 pk. kabartma tozu
  • 1 su bardağı yoğurt
  • Tuz
  • Aldığı kadar un
  • İçi için; peynir, dereotu ve maydanoz
Yapılışı
Hamurun bütün malzemelerini bir kaseye koyun ve yoğurun. 1 saatten fazla buzdolabında ya da dışarıda bekletin. Sonra içlerine peynir, maydanoz ve dereotu karışımından koyun. Üzerine bolca yumurta sürün. Ve iyice kızarana kadar pişirin. Kıtır kıtır olmalı. Yani fırından çıkarmak için acele etmeyin.

Hiç yorum yok: