Salı, Nisan 08, 2008

İyi ki doğdun... İyi ki eşim oldun...

Önce arkadaşımdın,sonra sevgilim oldun. Sonra nişanlım,kocam ve nihayet oğlumun babası. Adın ne olursa olsun çok uzun bir zamandır hayatımın tam ortasındasın. İyi günler, kötü günler,heyecanlar, zorluklar yaşadık beraber. Her bir yaşam parçasından daha da güçlenerek çıktık seninle.
İyi ki varsın...
İyi ki benim eşim oldun...
İyi ki doğdun canım...
Nice mutlu senelere....
04.04. eşimin doğum günüydü. İstanbul'dan misafirlerimiz vardı ve biz hep birlikte çok güzel bir akşam yemeği yedik. Fazla söze gerek yok. Fotoğraflar her şeyi anlatacak sanırım.



Kırmızı Lahana Salatası
Ben kırmızı lahanayı sadece böyle seviyorum. Küçük küçük kırmızı lahanayı doğrayın. Bunu yemekten ne kadar önce yaparsanız o kadar lezzetli oluyor. Sonra tuzla bir güzel ovun. Güzelce yıkayın. Sonra sarımsakları rendeleyin veya dövün. Ben 2 diş sarımsak kullandım. Zeytinyağı,limon,sarımsak ve tuzu kırmızı lahanaya katın. En son servis tabağına alın ve üzerine maydonaz serperek servis yapın.




Dereotlu Patates Salatası


Patlıcan Salatası

Patlıcanları közleyin. Ben patlıcanları ocağın üzerinde közlüyorum.Siz teflon tavada yada fırında da közleyebilirsiniz. Patlıcaları bıçak yardımıyla küçük küçük parçalayın.2 adet domatesi,2 adet yeşil biberi ve bolca maydanozu küçük küçük doğrayın. 1 adet orta baş soğanı piyazlık doğrayın ve tuza bir güzel ovun. Hepsini patlıcana karıştırın . Limon,zeytinyağ ve tuz koyun,karıştırın. Servis tabağına alın.Üzerine zeytin ve maydanoz koyarak servis yapın.


Haydari

Ben haydariyi farklı yapıyorum. Yani eskiden peynirli, tereyağlı yapardım ama şimdi sadece süzme yoğurtla yapıyorum. İstediğiniz miktarda süzme yoğurdu bir kaba koyun. Biraz nane ekleyin. 2 diş sarımsağı dövün ve yoğurda ekleyin. En son tuz ve az miktarda zeytinyağı ekleyin. Üzerini kırmızı pul biberle süsleyin. Çok lezzetli oluyor. Ama bir daha ki sefere ben biraz da beyaz peynir ekleyeceğim. Daha lezzetli olacak gibi geliyor.


Mantar Salatası

Mantarları yağda sote edin. Sonra süzme yoğuırtla karıştırın. 2-3 diş sarımsak dövün ve koyun. Tuzu da ekledikten sonra serviz tabağına alın. Üzerine zeytinyağ gezdirin ve pulbiber döküp servis yapın.



Et Sote
Tabaklarda fotoğrafını ne yazık ki çekemedim o yüzden tencerede ki haliyle gözüyorsunuz. Gecenin ana yemeğidiydi ve pilavla servis yaptım. Soğan,biber,mantar ve sotelik et kullandım. Domates salçası ve sarımsak ekledim. Ve harika bir yemek çıktı ortaya.



Zeytinyağlı Yaprak Sarma

Yaprak sarmanın içini kayınvalidem yaptı. Zaten bu işin ustası o.Hatta o sarmaya başladı ama sonra Nuran teyzem, Özlem ve ben tamamladık. Onlar elde sarıyorlar. Biz Özlemle ikimiz masanın üzerinde sardık. Elde o kadar çabuk sarıyorlar ki anlatamam. Size bir tavsiye tane sumağı kaynadın ve suyunu süzün. Süzdüğünüz suyu zeytinyağlının içine koyun. İnanılmaz bir lezzet veriyor. Ve evet ne yazık ki bunun da fotoğrafını çekemedim. Ama tencerede ki hali bile enfes gözüküyor değil mi?


Kuruluk Dolması

Tatammmm evet nihayet bende kuruluk dolması yaptım. Ve evet çok güzel oldu. Pervin'in tarifini uyguladım. Yalnız ben kalın yerine ince bulgur kullandım birde sarımsak 7 diş koydum. Lezzeti bence süper oldu. Mutlaka deneyin.

Ispanaklı Börek

Ispanaklı herşeyi çok seviyorum. Derin dondurucumda muhakkak ıspanak bulundururum. Ispanaklı kiş çok yaparım. Bir ara tarifini size de yazacağım. Fotoğraflarım hazır ama bir türlü fırsat bulamadım. Neyse gelelim ıspanaklı böreğe. Yufkaları ikiye bölün. Ben bu börek için 3 adet yufka kullandım.Soğanla ıspanağı yağda sote edin. Tuz ekleyin. Ateşten alıktan sonra içine bolca beyaz peynir ekleyin. Bir kase içinde sütü,yoğurdu,1 adet yumurtayı ve ayçicek yağını güzelce çırpın. Yufkları tezgaha yayın. Önce bu karışımdan dökün. İyice yaydırın. Sonra harçtan koyun. Yufkanın heryerine harçtan koyun. Belli bir yere koymayın.Sonra yufkayı sarın. Borcamın içine dolaya dolaya koyun. En son kalan harçtan böreğin üzerine koyun. Ve üstü kızarana kadar pişirin.



Ve evet bu da doğum günü pastamız

Aslında farklı bir pasta yapacaktım. Ama zamanım o kadar az kaldı ki biraz daha kolay bir şey yapmaya karar verdim. Bence çok lezzetli pasta oluyor.

Malzemeler

8 adet yumurta (Oda sıcaklığında)

2 bardak toz şeker

2 bardak un

1/2 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

2 kaşık kakao

2 adet krem şanti üzeri ve içi için

3 adet muz

Üzeri için kiraz şekerlemesi

Yapılışı

Kalıbı yağla ve yağların süzülmesi için ters çevir. Yumrtaları ve şekeri 5 dakika çırpın. Sonra unu ekleyin kaşıkla karıştırın. Sonra diğer malzemeleri de ekleyin. Soğuk fırına atın ve 45 dakika 175 derecelik fırında pişirin. Pişer pişmez fırından çıkarın. Ortadan ikiye bölün. 2. sosla her iki tarafı da ıslatın.1.sostan ortasına sür. Krem şanti sür.Sonra muzlarını dilimle ve arasına koy. Diğer parçayı üzerine kapat. Sonra krem şantiyle her yerini güzelce kapla ve üzerine benim verdiğim gibi şekil ver. Ve kalan 1. sosu üzerine dök. (Ben pastayı gece yaptığım ve krem şantim bir tane kaldığı için sosu maalesef kekein üzeine döktüm. Ertesi sabah krem şanti sürebildim.) En son kiraz şekerlemeleriyle süsleyin. ! gece bekletmenizde fayda vardır.

1. Sos

2 kahve fincanı toz şeker

2 kahve fincanı su

2yumurta

Kakao

1 çorba kaşığı margarin

Yapılışı

Hepsini tefon tavaya koyun. Çırpın. Yağ eriyene kadar pişirin. Sonra tel süzgeçten geçirin.

2.Sos

Cezveye 1 bardak su, 1/2 kaşık yağ, 2 kaşık toz şeker, 1 kapak viski koyun. Yağ eriyinceye kadar ısıtın.


Çikolata soslu kakaolu kek

Hiç yorum yok: