Perşembe, Mayıs 29, 2008

Beğendili Pirzola

Geçenler hünkar beğendi yaptım ama fotoğraflarını çekemedim. Sonra aklıma pirzoları da beğendili yapmak geldi. Çok güzel oldu. Muhakkak deneyin. Ben beğendinin malzeme listesini ne yazık ki tam olarak veremiyorum çünkü hepsini göz kararı koyuyorum ama 5 patlıcanı közledim ve doğradım. Sonra margarini (ben birazda tereyağ koyuyorum) erittiğim tencerede biraz unu kavurudum. 2 yemek kaşığı kadardı sanırım. Sonra sütü ekledim ve biraz pişirdim.Sonra patlıcanları ekledim.Ve yine biraz kavurdum. Kıvamına göre biraz daha süt ekleyebilirsiniz. Sonra bolca kaşar peyniri koyun. Tuzu ve karabiberi de ekledikten sonra beğendiniz hazır. Pirzolalara gelince; ben biraz önce hazırlayıp marine ediyorum. Limon koyduğum için çabuk marine oluyor. Zeytinyağ, nane, kekik, karabiber, limon ve sarımsak koyuyorum.Tuzunu en son piştikten sonra ekliyorum. Bir tabağa önce beğendiyi koyun. Sonrada üzerine pirzolaları dizin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: