Perşembe, Şubat 28, 2008

Avcılarda güneydoğu ziyafeti

Gaziantep'e tayinleri çıkan ve bizim harika bir güneydoğu gezisi yapmamızı sağlayan arkadaşlarımız İstanbul'a geri döndü. Hem sevindim hem de üzüldüm çünkü güneydoğuya bir kez daha gitmeyi planlıyordum. Hele Gaziantep Arkeoloji Müzesi ve Kilis'te çektiğim fotoğraflarım eşimin bilgisayarının azizliğine uğradıktan sonra kesin kararımı vermiştim. Bu yaz başı Gaziantep'e gidecektim. Ama başka zamana kaldı benim hayallerim.
Ev sahiplerimize gelince; Pervin kadar becerekli hatunlar az vardır herhalde. Becerikli ve bir o kadar da çabuk ve pratik. Hangi işi ne zaman yapıyor anlamıyorsunuz bile. Yemeklerinin lezzeti harika. Antep'e gittiklerinden beri bi de acı yiyorlarki sormayın. Sanki doğuştan oralılar. Tam bana göre. Güneydoğu gezimin fotoğraflarını ve izlenimlerimi diğer bloğumda yayınlacağım en kısa zamanda ama şimdi Pervin'in İstanbul davetinin fotoğrafları. Yemekleri çok lezzetliydi. Sohbet çok güzeldi. Çokk teşekkür ederim canım arkadaşım. Hem yemekler hem de o güzel ev sahipliğin için...

Makarna Çorbası



Pervin bunun aynı yuvalamaya benzediğini söylüyor. Farkı yuvalama köfte yerine makarna konuluyor. Ve evet bence de tadı yuvalamayla aynı emeği olmasa bile.

Malzemeler

1/2 paket makarna
250 gr kuşbaşı et
1 su bardağı nohut
Yoğurt
Tereyağ
Nane
Tuz
Yapılışı
Eti çok güzel haşlıyorsunuz. İyice pişiyor. Sonra haşlanmış nohutu ekliyorsunuz.Suyuna makarnayı ekliyorsunuz. Sonra yoğurtla terbiyesini yapıyorsunuz. Üzerinede tereyeğında nane yakıp koyuyorsunuz. Sonrada oturup benim gibi afiyetle yiyorsunuz.

Kuruluk Dolması

Pervin herşeyi göz kararı koyduğu için size tam olarak ölçüleri veremiyorum ama içine neler koyduğunu yazabilirim. Aşağıda yazdığım ölçüler benim zorlamam sonucu verilmiştir. Yani üç aşağı beş yukarı olan ölçüler. Kuruluk olarak kabak,biber,parlıcan ve salatalık kullanmış. İçi için kullandığı malzemeler ise şöyle;

1 kase pirinç
1 avuç pilavlık bulgur
1/2 kg kıyma
2 adet soğan
4-5 diş sarımsak
Karabiber
Pulbiber (Bol miktarda)
Biber salçası
Nane
Limon

Yapılışı
İçini dolma içi hazırlar gibi hazırlıyorsunuz. Haşladığınız kurulukların içine dolduruyorsunuz. Ve pişiriyorsunuz. Hayatımda yediğim en güzel dolmalardandı. Hatta utanmayıp yanıma bile aldım. E tabi haliyle benimde midemin bir kapasitesi var. Ama yemeliydim hemde bıkana kadar. Yedim ama hala bıkmadım.


Ispanaklı Pasta


Ispanaklı pastanın tarifini almadım zaten benim bildiğim ve bir kez denediğim bir şey olduğundan. Ama yinede fotoğrafını çektim. Çok lezzetliydi.

Hiç yorum yok: