Pazartesi, Şubat 25, 2008

Tuzlu Çay Kurabiyesi

Malzemeler
4 su bardağı un
1/2 çorba kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1 çorba kaşığı sirke
1 paket margarin (oda sıcaklığında)
2 adet yumurta
Yapılışı
Unu, tuzu, kabartma tozunu, sirkeyi,margarini, yumurtaları yumuşak bir hamur haline gelene kadar yoğurun. Farkılı hamurlar hazırlamak istiyorsanız içine katmak istediklerinizi yoğurma aşamasında ilave ediyorsunuz. Ben hamuru 4'e ayırdım. Bir tanesini sade bıraktım. Diğerini salçalı yaptım.Bir tanesine zeyin ezmesi kattım ve diğerine de peynir kattım. Daha sonra hamuru buzdolabında 15-20 dakika dinlendiriyorsunuz. Daha sonra da 1/2 cm kalınlığında açıp kalıplarla şekil veriyorsunuz. Üzerine yumurta sarısı sürüp ve susam,çörekotu yada isot koyup 175 derecelik fırında pişiriyorsunuz. Yapımı çok kolay. Ve çok lezzetli. Ve çok bereketli bir tarif. Üç tepsi çay kurabiyesi çıktı bu hamurdan.


n