Perşembe, Şubat 28, 2008

Taze Makarna


Hamurişlerini çok sevdiğimi yazmıştım size. Hiç üşenmem saat gece yarısı olsa kalkar yaparım. Geçenlerde Özgürle Özlem bize yemeğe geldiler. Özgüre yemek beğendirmek çok zordur. Ama makarnaları çok sever. Bende ona taze makarna yaptım. Çok kolay ve çok lezzetli oluyor.

Malzemeleri
2 yumurta
Tuz
Aldığı kadar un
Yapılışı
Yumurtaları kırın tuzu ekleyin ve aldığı kadar un koyun. Çok fazla sert olamayan bir hamur elde edeceksiniz. Sonra 1 saat kadar bekletin. Ben çok fazla bekletemedim Çağan uyanır korkusu yüzünden. Ama siz bekletin. Merdaneyle yuvarlak şekilde açın. Çok düzgün olmasına gerek yok. Fazla uğraşmayın. Sonra aşağıda resimde gördüğünüz gibi katlayın ki kolay kesebilesiniz. Bıçakla şeritler halinde kesin. İsterseniz kestikten sonra biraz daha küçültebilirisiniz. Pişmesi daha hızlı olur. Büyük bir tencereyi suyla doldurun.Kaynatın. Kaynadıktan sonra içine tuz ve biraz yağ koyun. İyi aşçılar tuz ve yağ kullanmazlarmış ama ben hala kendime güvenemiyorum. İyice pişirin. Bu arada makarnaları pişirmeden biraz bekleteceseniz muhakkak yayın ve biraz un serpin. Biz üzerine sarımsaklı yoğurta servis ettik. Birazda erimiş tereyağı. Şöyle koyunca ses çıkartandan. Ve birazda baharat. Ama isterseniz domates sosu da yapabilirsiniz. Kremalı sosla da harika oluyor. Hepsi denenmiş ve test edilmiştir.
Afiyet olsun...


Hiç yorum yok: