Salı, Şubat 12, 2008

Kabak Tatlısı


Ben kabak tatlısını çok severim. Özellikle şimdi size yazacağım tarifi öğrendikten sonra daha çok sevmeye başladım. Ondan önce tatlı olarak bana biraz tatsız geliyordu. Uzatmadan tarifi vereyim. İstediğiniz miktarda kabağı tencereye koyuyorsunuz. Erimemesi için çok küçük doğramamaya dikkat edin. Sonra üzerini örtecek kadar şeker koyuyorsunuz. Balkabağı şekeri çekene kadar bekliyorsunuz. Yani beyaz olan şeker saydam bir hale gelecek. İşte benim tarifim burada diğerlerinden farklılaşıyor. Üzerine bir limonun rendesi ve çok az miktarda karabiber koyuyorsunuz. Sakın karabiberi fazla koymayın. Acı olabilir. Ve ben suyunu bitirmiyorum. O ağdalı sudan biraz bırakıp üzerine koyuyorum. Çok kuru olan kabak tatlısını sevmiyorum. Bence muhakkak deneyin pişman olmayacaksınız.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: