Salı, Şubat 12, 2008

Kremalı, mantarlı ve salam soslu makarna



Kuzenimle telefonla konuşurken farkettik ki ikimizin kocasıda toplantıda ve geç gelecekler. ‘Ben de yemek var bana gel’ dedim. ‘Tamam’ dedi. Ve Sarpla beraber geldiler. Yani analı oğullu bir yemek sefası yapacağız. Kuzenim öyle yemekle fazla uğraşmasını sevmez. Pratik ama güzel şeyler yapar. ‘Sen yemeği boşver gel biz bir makarna patlatalım’ dedi. Rejimde olan ben hiç düşünmeden ‘tamam’ dedim. Ne de olsa 500 gr vermişim ya rahatım. Yani akşam süper bir makarna yedik kuzenimin elinden. Bende kremalı mantarlı çorba yapmıştım. Oooo deymeyin keyfimize. Bol kremalı ve mantarlı bir geceydi. Süperdi. Pratik ve çok güzel bir makarna tarifi size.

Malzemeler

İstediğiniz çeşit 1 paket makarna
1 paket mantar
100 gr salam yada jambon yada sosis
½ paket krema
½ bardak süt
İstediğiniz miktarda kaşar peyniri
İstedğiniz kadar kekik
Tuz
Karabiber
Tereyağ

Yapılışı

Makarnayı haşlıyorsunuz. Piştikten sonra yağlıyorsunuz. Sos tenceresine biraz tereyağ ve biraz ayçiçek yağı koyuyorsunuz. Sonra ince şeritler halinde doğradığınız salamları güzelce pişiriyorsunuz. Sonra mantarları ekliyorsunuz. Ben mantarları kuzenim gelmeden gartitür olarak yeriz diye haşlamıştım. Sizde öyle yapabilir yada direkt olarak sosla birlite pişirebilirsiniz. Ama bence birinci seçenek daha iyi çünkü daha kısa sürede oluyor. Mantarı süzüp sosun içine koyuyorsunuz. Mantarı da ekledikten sonra kremayı ve sütü ekliyorsunuz. Sonra da kaşar peynirini. En son olarak kekik, karabiber ve tuz koyuyorsunuz. İşte hepsi bu kadar. Harika bir makarna. Kekik çok güzek yakışmıştı. Eee nede olsa Balkan dağlarının kekiği.
Size şimdiden afiyet olsun...

Hiç yorum yok: